Begla Begla
427
BLOG

To nie ma znaczenia - i tak umrę.

Begla Begla Polityka Obserwuj notkę 8

 

To nie ma znaczenia – i tak umrę.
 
Kilkanaście lat temu przyjaciółka mojej mamy usłyszała te słowa od swojego ucznia. Chłopiec chorował na czerniaka, kilka lat wcześniej na tą samą chorobę zapadł jego Ojciec i po niespełna roku chorowania - zmarł. Chłopiec zachorował po niecałych dwóch latach od śmierci Taty. Lekarze nie ukrywali, że szanse na wyzdrowienie Chłopca są znikome, zwłaszcza gdy będzie się zbliżał do okresu dojrzewania i poinformowali o tym Mamę Chłopca. Chłopiec chorował przez kilka lat. Uczył się w domu, nauczycielka przychodziła codziennie i uczyła Chłopca popołudniami. Czuł się coraz gorzej. Lata mijały, dziecko dorastało i coraz lepiej sobie uświadamiało swoją sytuację. Któregoś dnia Chłopiec był bardzo zmęczony i źle się czuł. Wtedy właśnie padły te słowa: po co mnie pani uczy? To nie ma znaczenia – i tak umrę.
 
I tak sobie przypomniałam tą sytuację – właśnie dzisiaj. Bo co chwilę słyszę albo czytam. Jakie to ma znaczenie, że Generała Błasika nie było w kokpicie, że nie był pijany, że nie naciskał etc… skoro życia to nikomu nie przywróci. I jeszcze, że i tak to nie ma znaczeniana sam przebieg katastrofy. Nie przywróci życia, może nie miało wpływu na przebieg katastrofy, ale TO MA ZNACZENIE. Ma dla rodziny Pana Generała. Ma znaczenie dla mnie i dla wielu innych ludzi. Ma to znaczenie – bo pozwala na oczyszczenie honoru Pana Generała. Może dla tych ludzi (tych dziwnych osób bez krzty honoru i szacunku dla innych) takie rzeczy nie mają znaczenia – tylko wypada ich żałować, że są takimi namiastkami ludzi. MA ZNACZENIE DLA LUDZI KTÓRZY CHCĄ ZNAĆ PRAWDĘ.
 
Jakiś czas po tym jak padły te słowa z ust Chłopca – Chłopiec zmarł. Ale do ostatnich dni przyjaciółka mojej mamy chodziła do niego i uczyła go. Bo nadzieja umiera ostatnia. A wtedy kiedy Chłopiec wypowiedział te straszne słowa – jego nauczycielka odpowiedziała: ja też umrę, ale póki oboje żyjemy będziemy się razem uczyć.
 
My też: póki żyjemy – póty będziemy szukać PRAWDY.
Begla
O mnie Begla

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka